Men vad...

Är det inte dags att sätta stopp nu för reglerna och tillvägagångssättet för uttagningen till melodifestivalen.
Allvarligt talat, det är ju samma personer år ut o år in i tävlingen. Hur kommer det att se ut i historieböckerna? Fusk kanske?
Det ska gå rätt till, hade en jury fått lyssna på alla låtar och inte vetat vem som skrivit dem och enbart valt ut de bästa så hade det sett helt annorlunda ut.
Eftersom jag själv har erfarenhet i ämnet så vet jag hur det känns att bli bortvald pga att man kanske är ett för stort hot mot de  låtar som redan blivit utvalda.
Det vill säga, man har ingen chans att få vara med i melodifstivalen så länge Christer Björkman bestämmer. Nu har åren gått  och ilskan i musikbranschen har vuxit till sig och nu har bubblan börjat läcka. Äntligen säger många i branschen, men seriöst, nu kanske det har blivit tabu igen, att vara med och ens försöka.

Men jag vill säga efter dagens program, att BWO är för bra för att vara med i melodifestivalen, de har högre klass och knäcker alla andra med hästlängder.Produktionen var dessutom extraordinär, en musikalisk resa till 80-talet,rymden och tbx...

Kommentarer
Postat av: Isabell

Jag håller helt och hållet med!

2009-02-23 @ 11:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0