Summertime

   Viiket konstigt väder det är, regn, blåst och kallt. Var är sommarvärmen, man vill ju använda sina sommarklänningar.
Nu har vi iallafall bestämt vad vi ska göra på midsommar, det blir landet. Det ska bli spännande att komma ner den här gången för att se hur långt snickaren har kommit med balkongbygget. Han ska även sätta tak och gipsa väggarna på hela övervåningen så att den blir beboelig. Vi själva har plastat, satt läkt och jag har isolerat.
     Det är kul och man lär sig otroligt mycket på att jobba själv. Nu kan jag tapetsera också hehe...så det ska jag göra när sovrummet där uppe är klart.
 Måste hitta en vacker tapet som passar, jag har målat väggpanelen i svag lavenderfärg. Syns knappt men man anar en blå ton, jättefint.

Jag har ju sålt min butik i Vaxholm men kommer att har öppet tills sista augusti. Känns tråkigt men skönt att slippa resvägen, först har jag ju tänkt att öppna på Lidingö istället men inte riktigt ännu. Nu känns det som om jag bara vill vara anställd någonstans och slippa pressen av allt administrativt.
 Jag har eventuellt ett drömjobb på gång i oktober på en klädagentur. Så det betyder att ajag kommer att vara ledig i September.

Jag fyllde ju 30 nyligen och då fick jag en resa till Grekland av Stefan, 14-21 september, vi ska åka ensamma och bara njuta. Jag har inte haft riktig semester på två o ett halvt år.




Kommentarer
Postat av: Elva

Vad härligt med semester! Det är du värd Rebecka!



Ang tapeter så finns det en MASSA fint och löjligt billigt på Hornbach i fittja. Istället för att betala ca 600 kr för en fin tapetrulle så betalar du bara 159 kr. Dessutom så har de massa annat kul och billigt om man håller på och gör om hemma. Vi tapetserade om i vardagsrummet i onsdags. Finns på bloggen :)



Kram Elva

2009-06-13 @ 11:41:38
URL: http://elvamakeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0