Norge

Ja, otroligt att Norge fick så mkt poäng, personligen så fastnade jag inte alls för den. Malena gjorde tyvärr inte lika bra ifrån sig som på semifinalen. Men ändå...snälla nån Armeniens bidrag var det sämsta jag har hört någonsin tror jag.
O Grekland...hm...ja vad ska man säga, vi skrattade gott.Hoppet...inte bara en gång utan flera ggr.

Islands var ju jättefint o det är kul att det gick bra för dem. Slutpläderning: Min tolkning: Europa gillar folklig musik, lätt att ta till sig och så länge svenska melodifestivalen är korrupt så kommr inte ett vinnande bidrag från folket att komma fram.
Det blir tyvärr samma visa år efter år om ingen slår näven i bordet.

Förslag på regler (som skulle vara självklara):

1. Man får endast medverka med att bidrag var. Man får skicka in flera men endast ett kan tävla.
   För att det ska bli ett mångfald och mer ärligt.

2. En oberoende jury ska lyssna och välja ut bidragen utan att veta vem som skrivit. Utan påverkan utifrån. På så sätt har alla samma chans och Sveige får en ärlig chans att visa vad folket tycker.





Kommentarer
Postat av: stefan

Utan tvekan Island!!!

2009-05-17 @ 11:44:39
Postat av: Elva

Inte så tokiga regler faktiskt. Speciellt den sista var bra. Däremot så är jag lika trollbunden som resten av europa över Norges underbara bidrag. Kan inte sluta nynna på den lycklig

2009-05-17 @ 18:52:08
URL: http://elvamakeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0